Astazi ne-am intalnit reprezentatii celor 3 orase(Vaslui, Husi si Barlad) si am propus spre dezbatere 2 planuri de zbor cu puii din toamna acestui an:
14 august Falticeni
21 august Suceava
28 august Campulung Moldovenesc
04 septembrie Sighetu Marmatiei
11 septembrie Putna
18 septembrie Sighetu Marmatiei
24 septembrie Preszmyl derby
Pe acest plan de zbor au fost multe discutii referitoare la colegii de la Barlad care doresc sa zboare spre Darabani, drept urmare am mai intocmit un plan de zbor pe rute Darabani care este urmatorul:
14 august Botosani
21 august Darabani
28 august Darabani
03 septembrie Darabani
11 septembrie Putna
18 septembrie Putna
24 septembrie Putna+Preszmyl derby
01 octombrie Suceava
Rog sa se faca o dezbatere in limita bunului simt.
Nu am prea multa experienta referitor la rute,dar primul plan mi se pare foarte foarte bun….
noi la husi vrem sa facem concursuri nu doar antrenamente la care vor participa peste 40 de crescatori cu aprox.2000 de porumbei.daca nu se va gasi o solutie pentru a imbarca impreuna atunci mai este si varianta ca sa se imbarce la fiecare in oras cu conditia respectarii rns-ului (avand nr. de crescatori si nr.minim de porumbei,sa fie clemati,sa fie sigilata masina in care se transporta,etc)si sa se lanseze odata astfel putandu-se sa se ia punctaj de pe un nr. mai mare de porumbei.fiecare club isi va suporta costurile pentru transport,cleme si fise,clasament etc.DACA NU SE VOR PUTEA INDEPLINI CONDITIILE RNS-ULUI ATUNCI CEI CARE VOR VREA SA ZBOARE CONCURSURI POT VENI SA IMBARCE LA HUSI
TOTI MEMBRI AU SANSA SA FACA NORMA LA VITEZA SAU GENERAL(PRIMUL PLAN
) AVANG DISTANTE APROX.EGALE INTRE HUSI SI VASLUI SI SENSIBIL MAI MARI COLEGII DE LA BARLAD, DISTANTELE ECHILIBRANDU-SE LA SIGHET
Personal am sustinut primul plan de zbor dar nu pot fi in asentimentul tuturor.Mai trebuie specificat ca etapa derby va avea cost separat,iar daca vom fi mai multi membri costurile vor fi mai mici.
ambele planuri mi se par destul de bune
si eu cred ca primul plan de zbor e cel mai bun pt ca avem si continuare pt zborul de Preszmyl. am facut si niste harti pt a vedea cum arata cele 2 rute:
http://cocoboss.sunphoto.ro/zboruri_pui_2011
daca ar fi sa se faca si concursuri asta ar insemna si niste cheltuieli in plus si iar ne imbatam cu apa rece si ne facem planuri, crestem o caruta de pui iar la zboruri vin 15 oameni, tot timpul aceiasi
daca s-ar face derbi etapa din Polonia eu zic ca ar veni mai multi participanti si am vedea si noi de ce sunt in stare puii nostri si sa ii punem la treaba sa nu cautam rute usoare ca sa ii avem pe toti acasa
care nu are frica de concurenta zboara oricum acolo unde merge toata lumea, care nu sa stea acasa si sa creasca pasari de ornament
PS. SPER SA NU SE MAI GASEASCA SI ANUL ASTA NISTE SPARGATORI DE GRUP SI CU ALTE IDEI DECAT MAJORITATEA
Costele, cred ca daca se vrea performanta se fac concursuri daca nu sa stea acasa cu porumbeii , dupa hartile tale ar fi cel mai bine sa zburam pe primul plan de zbor si o etapa derby ar fi senzationala da cine stie ce se va intampla pana la toamna.
da…sau in 2010 la negresti am fost 4 membri si toti 4 am participat cu puii la zboruri,anul acesta suntem 3 si din nou o sa-i zburam…iar din vaslui in 2010 doar 11 persoane au participat…….anul asta la ce sa ma mai astept…?? Nimeni nu e obligat sa-i zboare dar daca tot „ne-am” inscris in asociatie…de ce ne-am inscris sa-i tinem acasa? Poate 1,2,3 persoane nu ii pot zbura intr-un an…dintr-un anume motiv,dar restul ?? ii tin acasa ca se maturizeaza greu…sau alte prostii..imperecheatii in ianuarie daca se maturizeaza greu puii… haha
Cred ca ar fi mai bine sa zburam pe primul plan de zbor propus, dar avand in vedere ca cei de la Barlad nu vor sa zboare pe primul plan cred ca nu se va realiza nimic pt noi cei de la Vaslui,poate ar fi mai bine ca noi cei din Vaslui sa facem alt plan de zbor si sa ne despartim daca va fi nevoie ,adica sa facem club pt a beneficia si noi de concursuri echitabile si sa nu mai depindem de 5-10 membri care sunt contra orasului nostru sau traseului pe care il sustinem si a modului de plata(cu bani putini si etape multe).Nu urmarim sa imbogatim pe nimeni doar sa zburam porumbeii pe timp de criza.
Nu vad de ce al doilea plan ar fi rau pentru noi. Cred ca e mai bine sa zburam pe planul 2 cu tot judetul decat pe primul numai noi. Cel mai bine ar fi sa zburam cat mai multi pentru a avea costuri mici.
Ii rog pe cei care sustin primul plan sa imi explice si mie de ce e mai bun decat al doilea. Nu vad de ce ar fi o continuitate la primul plan pentru zborul de Preszmyl si la al doilea nu ar fi. Se vede foarte bine pe ultima harta a lui Costel ca Preszmyl e in continuarea etapei de Putna iar Sighetul Marmatiei si Darabani e de o parte si de alta cam cu acelasi unghi. Asta daca ar fi sa o luam pe principiul asta.
Pana la mai multe argumente in favoarea primului plan eu raman la parerea ca trebuie sa mergem cu tot judetul pe cel de-al doilea.
Andrei, daca ai citit comentariile lui Bahnar ai sa observi ca avem mai multe sanse sa realizam „generalul”=(2viteza+2demifond+1fond),decat sa zbor porumbeii in acelas loc 3 etape mai bine nu,e o parere pur personala.Etapa derby cred ca o va zbura toti din judet.
Intradevar, la asta nu am fost atent. Pana la urma daca se face concurs avem sanse sa facem norma la general, iar daca se zboara fara sa se clemeze e un antrenament mult mai serios decat sa facem 3 etape de Darabani si 3 de Putna. Ramane de vorbit si cu cei de la Barlad poate inteleg si ei ca e mai bine asa.
Numai bine!
La primul plan- nu se poate face si norma la viteza din 5 etape ? sau trebuie sa iasa un anumit numar de km ?!
personal as prefera planul 2…. mi se pare mai potrivit (parerea mea)
-cine a spus ca porumbeii o sa vina pe linia rosie trasata de mine pe harta?
-eu am facut hartile orientativ ca sa vedem cum sunt asezate localitatile;
-dar as vrea sa-mi spuna si mie cineva daca la zborul de Preszmyl, datorita unor conditii atmosferice nefavorabile porumbeii ar trebui sa o ia direct spre sud si sa treaca muntii prin trecatori atunci unde ar ajunge???
-de asta am fost si raman la concluzia ca zborurile cu puii ar trebui sa se faca spre vest pe ruta Zalau, poate si mai departe
– nu vreau sa ma intelegeti gresit, eu nu contest pe nimeni si nici o parere, dar eu pt parerile pe care la am, am si argumente: -puii zburati pe un plan de zbor diferit fata de cel cu batranii capata o experienta in plus iar daca sunt zburati cat mai departe ( macar 500 km) devin pe viitor stalpii de baza ai unei crescatorii
BAFTA TUTUROR si nu uitati ca fiecare parere conteaza atata timp cat e si sustinuta
dar daca trecatorile de la ghiorghieni,oituz,etc sunt blocate de ceata,ploi,etc atunci puii ajung la Buzau.Se stie ca la munte vremea este schimbatoare,intr-un loc este frumos iar la 20 km ploua torential.Plus ca lansarile nu se vor putea face dimineata datorita cetii care se ridica mai tarziu.Cred ca fiecare ar trebui sa zboare unde vrea iar pe noi,cei de la Husi sa ne lasati sa facem concursuri ca ne-am saturat sa facem planuri de zbor in functie de cei care nu zboara.Duceti-va voi si faceti antrenamente la 300 km sau vreun DERBY ca ala de anul trecut.Noi suntem peste 40 de crescatori care vor sa faca concursuri,voi?
Ionut nu te supara dar derby Putna de anul trecut nu a fost facut de asociatia Vaslui; noi am vrut sa facem derby Zalau dar din cauza nr mic de membri participanti si a costurilor mari ne-am oprit aproape de Cluj;
eu cred ca daca nu reusim sa facem un singur plan pt cele trei orase ( Vs, Husi. Barlad) o sa fie foarte greu de ajuns pana la Preszmyl, iar eu unul daca ii zbor doar pana la granita mai bine ….
– e stiut de toata lumea ca voi cei din Husi ati fost tot timpul uniti si bine organizati, asa ca eu zic sa va hotarati voi primii asupara unui plan de zbor iar noi cei din Vs o sa va urmam si ii asteptam si pe cei din Barlad
Stiti ca al 2-lea plan de zbor costa aproximativ 200 mil.lei?30 de mil. costa numai etapa de preszmilsLa atatia bani cred ca trebuie sa vrei ceva mai mult decat niste antrenamente.Nici primul plan nu este ieftin dar sunt cu peste 1500 de km mai putin
dar daca se vrea neaparat primul plan atunci vom imparti cheltuielile la 3 si vom zbura impreuna.pardon,la 2 pentru ca Barladul nu va zbura peste munte.Faceti calcul si vedeti cat va costa pe fiecare
Problema pana la urma este daca sunt destui columbofili care vor sa dea bani ca sa zboare puii in concursuri de viteza si demifond. Anul trecut a trebuit sa dam 120 lei pt zborurile cu puii si au fost foarte putini care au zburat. Nu stiu ce i-ar putea determina anul asta sa zboare la un pret de aproape 300 lei pt concursuri (calculat la 200 mil cheltuieli si 70 membri care sa speram ca o sa fie de la cele 3 asociatii)+aproape 100 pt antrenamente.
Intrebarea mai degraba era: Cati sunt dispusi sa dea acesti bani pentru a face concursuri de viteza cu puii?
pardon,primul plan costa 200 mil.APROXIMATIV
CRED CA ANDREI A PUS PUNCTUL PE I
Parerea mea e ca exista 2 variante mai bune pentru noi:
1. Facem antrenamente pana la granita si apoi facem o etapa de Preszmyl (de preferat concurs);
2. Facem antrenamente in tara si facem 3 etape de concurs Preszmyl pt a avea sansa sa facem norma la fond, daca tot vrem sa avem porumbei de fond.
Prima varianta are avantajul ca e mai ieftina si poate o sa se adune mai multi crescatori, a doua are avantajul ca putem selecta foarte bine puii dar o sa coste mai mult decat prima. Oricum ar fi, daca e cum a zis Ionut ca ar costa 30 mil o etapa de Preszmil, atunci ambele variante propuse de mine ar ajunge mai ieftin decat sa facem concursuri de viteza.Si ar fi si mai bine pt viitorul nostru columbofil ca zburatori de fond si maraton.
E doar o parere personala si tratati-o ca atare. Nu ma apuc de recrutat membri ca sa fac eu alte planuri de zbor!!!!
Numai bine!
-si eu zi ca prima varianta propusa de Andrei ar fi mai avantajoasa in primul rand pt ca ar iesi cel mai mic pret( si asta cauta toata lumea) iar cu puii zburati pana la Preszmyl altfel mergi in anul urmator la fond si chiar maraton
Sunt adeptul celei de a 2a varianta propusa de Andrei,dar trebuie luat in calcul ca trebuie sa facem 1650km pt norma la fond. Cel mai bine ar fi sa facem etapa de Preszmyl de anul acesta si la anul vom hotari daca vom merge pe un plan de zbor pt fonduri.
Intradevar trebuie 1650 km. Putem face anul asta o etapa de Preszmyl si la anu sa facem un plan de fond cu o etapa de Jaroslaw si 2 de Lublin. Sau sa facem Jaroslaw si anu asta ca sa aiba peste 500 si cei de la Negresti.
Cred ca ideea lui Ionel e foarte buna, adica sa facem anul asta o etapa si daca lumea o sa vrea sa facem la anul plan pt fond.
Numai bine!
daca ne-am uni tot VASLUIUL ar fi mai ieftin..dar tot tind sa cred ca varianta e mai buna….varianta a 2-a e buna pt ca se poate face „generalu” altceva nimica… vant in pene
Si pentru ce zburam porumbeii,sa facem performanta,nu sa ii antrenam doar.
Doamne Doamne :))
Oare se va ajunge macar intr-un singur an sa se faca ceea ce se stabileste la fiecare inceput de sezon???? Pacat ca sunt baieti care vor cu adevarat sa faca performanta si BRAVO LOR.
Eu va doresc un an Competitional(macar in 2011) cu mai multa intelegere si fara ura intre cluburi
Daca columbofilia de VASLUI nu ar incerca unii sa o complice FRUMOS AR FI
Asa in fiecare an dispar membrii dupa membrii
Sa fiti sanatosi
Pentru a se respecta ce se stabileste la inceput de sezon,trebuie membri SERIOSI(care sa zboare porumbeii,nu sa-i tina acasa)! Pentru a fi membri trebuie sa fie grile accesibile! Pentru a fi grile accesibile,trebuie membri ! Unii membri o sa se retraga din cauza grilelor,si o sa le fie putin mai greu celor ce o sa ramana! C-am toate lucrurile „se leaga”!
Pentru a fi intelegere unii trebuie sa mai lase orgoliul iar altii „figurile” acasa cand mai vin la sedinte,sa nu mai rada de alti colegi(cum am vazut ca fac unele persoane) si sa trateze lucrurile putin mai serios!
P.S.: iar o sa aud „iar se baga dracul ala”…..uneori e nevoie ca unul mai tanar sa deschida ochii altora cu „mai multa experienta”.
„Iar se baga dracul asta” dar multe adevaruri mai spune
si din moment ce le spune e normal sa mai si deranjeze pe unii
nu te supara Sergiu dar acei membri care le spui tu SERIOSI nu o sa te conteste niciodata iar daca spui ceva rau o sa te corecteze civilizat. asta inseamna sa fii un concurent fair-play…
Ce s-a mai hotarat in legatura cu planul de zbor cu puii? Am vazut ca FCPR anunta ca trebuie introduse planurile de zbor in programul national.
Numai bine!
personal cred ca moldovenii au un nume in columbofilia romana ca zburatori de fond si maraton si nu cred ca avand etape de viteza vor arata ca sunt mai buni…asa ca oameni buni zburati antrenament 5-6 etape pana la putna-borsa dupa care 3 concursuri fond premzsyl